Cykliczne, 2-dniowe szkolenie podatkowe dla dealerów.
Grudzień 2024
Marta
Szafarowska
Bartosz
Mazur
Weronika
Grzęda
Łukasz
Andruszkiewicz
Barbara
Urbanek-Rajwa
Daniel
Zagrodzki
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
O szkoleniu
Cykliczne, 2-dniowe szkolenie podatkowe dla dealerów. Grudzień 2024.
Dlaczego warto?
- Dwa dni szkolenia i ponad 100 praktycznych pytań w sesji Q&A
- Szkolenie uwzględnia specyfikę stacji dealerskich
- Druga osoba z firmy z 20% zniżką
- Profesjonalne materiały szkoleniowe
- Możliwość odbycia dodatkowych konsultacji poszkoleniowych z prowadzącymi
- Imienny certyfikat uczestnictwa
Formuła szkolenia:
1. dzień szkolenia
9.12.2024
Warszawa
(BRAK MIEJSC)
9:00-17:00
lub
10.12.2024
Cała Polska (on-line)
9:00-17:00
Biorąc udział w obu dniach szkolenia, dowiesz się między innymi:
Dzień 1.
Jakie zmiany przepisów nastąpią w 2024 r.?
- Na co należy zwrócić uwagę, wdrażając Krajowy System e-Faktur w stacji dealerskiej?
- Jak będzie należało wypełniać poszczególne pola faktury ustrukturyzowanej (analiza schemy, 2. dzień)?
- Czy podatek minimalny to jedyna nowa danina w 2024 r.? Jak kalkulować jego wysokość?
- Na czym polega umowa datio in solutum i czy jej wdrożenie pozwoli uniknąć obowiązku zapłaty PCC?
- Na co zwrócić uwagę, przyjmując lub realizując wpłaty gotówkowe w 2024 r.?
Jaka jest najnowsza praktyka dotycząca środków trwałych i WNIP w stacji dealerskiej?
- Jak prawidłowo określić symbol KŚT i stawkę amortyzacyjną dla najważniejszych środków trwałych w stacji dealerskiej, takich jak pojazdy elektryczne i ładowarki?
- Co trzeba wiedzieć o amortyzacji nieruchomości?
Jak podchodzić do bieżących problemów podatkowych spotykanych u dealerów?
- Jak rozwinęło się orzecznictwo dotyczące rabatów pośrednich i czy w związku z tym wymagana jest zmiana dotychczasowego postępowania?
- Jak na gruncie CIT i VAT ujmować korekty faktur marketingowych wystawianych na rzecz importera?
- Jak kwalifikować dodatkowe wydatki związane z nabyciem samochodów używanych jako towarów handlowych?
Dzień 2.
Co zmienia się na „plus”, jeśli chodzi o akcyzę?
- Co nowego w przypadku podejścia do pojazdów z dwoma rzędami siedzeń?
- Co wynika z orzecznictwa dotyczącego możliwości zwrotu podatku w przypadku WDT mimo czasowej rejestracji?
Jakie są odpowiedzi na najpopularniejsze pytania dotyczące fotowoltaiki i ładowania pojazdów?
- Jakie obowiązki akcyzowe pojawią się w przypadku odprzedaży energii elektrycznej?
- Jak udokumentować ładowanie pojazdu – w zależności od źródła energii i rodzaju klienta (serwisowy, z „zewnątrz”)?
- Jak rozliczyć depozyt konsumencki w systemie net-billing?
Na co zwrócić uwagę przy rozliczeniach z samozatrudnionymi, pracownikami i członkami zarządu?
- Dlaczego rozliczenia z członkami zarządu, będącymi na samozatrudnieniu, mogą się skomplikować?
- Jak rozliczać wydatki na kwiaty, prezenty świąteczne i jubileuszowe oraz wydatki towarzyszące wyjazdom integracyjnym?
- Jakie będą skutki podatkowe programów wynajmu samochodów pracownikom realizowanych w różnych wariantach (z firmą leasingową, importerem, RaC)?
Jak nie narobić sobie problemów przy kwestiach związanych z usługami zwolnionymi od VAT oraz leasingiem?
- Jak alokować zakupy do czynności opodatkowanych i zwolnionych od VAT i w jakich przypadkach możliwa jest rezygnacja ze stosowania zwolnienia?
- Jakie rozliczyć leasing dofinansowany w ramach programu „Mój elektryk”?
- Na co zwrócić uwagę w kontekście cesji, przedterminowego rozwiązania umowy leasingu i kosztów ponoszonych na rzecz leasingodawcy i korzystającego?
Na co zwrócili uwagę Uczestnicy poprzednich edycji szkolenia?
Opinie o szkoleniu
Świetnie przygotowane szkolenie - zarówno pod względem merytorycznym, jak i osób prowadzących. Wartko, ciekawie i jasno.
Materiały szkoleniowe przygotowane w taki sposób, że mogą służyć jako ściągawki i przypominajki w codziennej pracy, z których często i chętnie korzystamy.
Tematyka w całości poświęcania sytuacjom, z którymi mamy do czynienia na co dzień.
Polecam wszystkim z branży dilerskiej, doskonała relacja ceny do jakości.
Jasny przekaz, przyrównanie do rozliczeń u dealerów, a nie ogólnie.
Szkolenie, zwłaszcza stacjonarne – w moim przypadku – bardziej utrwala zdobytą wiedzę.
Jak zawsze rzetelnie i treściwie.
Poruszane tematy dotyczyły spraw istotnych dla naszej firmy.
Szkolenie spełniło moje oczekiwania.
Szkolenie robione pod branżę dealerską, na czasie.
Zdecydowana większość tematów przydatna dla pracowników działu finansowego dealera. Jasny i szczegółowy przekaz. Dziękuję!
Kompleksowe szkolenie przeznaczone dla branży dealerskiej. Bogata tematyka.
Szkolenie przejrzyste, a tematy przekazane w przystępny sposób. Gratulacje dla Prowadzących
Obowiązkowa pozycja szkoleniowa dla pracowników branży dealerskiej.
Powyższe opinie pochodzą z systemu ankiet poszkoleniowych. Zostały zweryfikowane i pochodzą od uczestników
cyklicznego 2-dniowego szkolenia podatkowego dla dealerów (edycje czerwiec 2023 i grudzień 2023).
Ponownie spotkamy się osobiście! Sprawdź dostępne...
Lokalizacje
Lokalizacja szkolenia stacjonarnego
Warszawa, 9.12.2024,
9:00-17:00
BRAK MIEJSC
Centrum Konferencyjne Golden Floor, Budynek Centrum LIM
Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa (wejście od strony ul. Chałubińskiego)
Dzień 1. Zajęcia stacjonarne lub online (9:00-17:00)
Prowadzący: Marta Szafarowska, Bartosz Mazur
JPK_CIT
Bartosz Mazur
- Kogo dotyczy JPK_CIT i od kiedy?
- Wyłączenia z JPK_CIT
- JPK_CIT a JPK_KR
- Obliczanie progu przychodowego – kwestie praktyczne
- Obligatoryjne i fakultatywne elementy JPK_CIT
- Wysyłka JPK_CIT
- Sankcje
Podatek minimalny „krajowy”
Bartosz Mazur
- Podmioty, których nie dotyczy podatek minimalny
- Zasady kalkulacji rentowności
- Co może podlegać wyłączeniu z kalkulacji rentowności?
- Podstawa opodatkowania
- Kalkulacja podatku (z wykorzystaniem autorskiego kalkulatoral)
- Odliczenie podatku minimalnego od CIT
- Deklaracja podatkowa CIT/M
Podatek minimalny „globalny”
Bartosz Mazur
- Globalny podatek minimalny – o co chodzi?
- Zakres podmiotów, do których adresowane są przepisy
- Relacja z minimalnym podatkiem krajowym
Samochody w firmie dealerskiej
Marta Szafarowska
Ładowanie samochodów elektrycznych
- Usługa czy dostawa towaru
- Zasady dokumentowania
- Ładowanie samochodów własnych – zasady rozliczeń związanych z zakupem energii
- Sprzedaż energii na rzecz klientów – skutki podatkowe
Najem pracowniczy
- Stosowanie promocyjnych cen najmu a przychód podatkowy pracownika
- Kiedy przychód podatkowy po stronie pracownika nie powstaje?
- Czy możliwe jest odliczenie 100% VAT od samochodu w wynajmie pracowniczym? Jakie są warunki odliczenia 100% VAT?
Akcesoria i doposażenia pojazdu
- Kiedy stanowią koszt uzyskania przychodu
- Zasady fakturowania dla klientów w kontekście ograniczeń związanych z WLTP
Samochód jako środek trwały w firmie dealerskiej
- Moment wprowadzenia samochodu do EŚT
- Zasady ustalania wartości początkowej pojazdu
- Odpisy amortyzacyjne w przypadku pojazdów o wartości powyżej 150 tys. zł wprowadzonych do ewidencji środków trwałych – warunki zaliczenia do kosztów podatkowych w całości
- Kradzież pojazdu – skutki podatkowe, moment zaliczenia do kosztów niezamortyzowanej wartości
- Wpływ uzyskanych rabatów na wartość początkową
- Wycofanie z użytku i przeznaczenie do sprzedaży jako warunek niewprowadzenia samochodu do ewidencji
Przychody i koszty związane ze sprzedażą i realizacją przedłużonych gwarancji oraz pakietów serwisowych
- Kiedy przychód, a kiedy koszt uzyskania przychodu?
- Jak fakturować sprzedaż przedłużonych gwarancji?
- Zasady dokumentowania oraz rozliczenia napraw gwarancyjnych i odszkodowań w związku z gwarancjami rękojmi dealera
Fakturowanie – zagadnienia praktyczne
Marta Szafarowska
Korekty faktur
- Kiedy istnieje możliwość zmiany danych nabywcy?
- Jak uwzględnić zmianę danych nabywcy na gruncie JPK?
- Co w przypadku gdy płatność dokonana jest przez inny podmiot?
- Sankcje wynikające z wystawienia faktury korygującej w celu uwzględnienia NIP firmy
- Możliwość skorzystania z ulgi na złe długi
Sprzedaż na rzecz konsumentów
- Ujęcie na kasie fiskalnej a obowiązek wystawienia faktury
- Ujmowanie w ewidencji i JPK
Transakcje z podmiotami zagranicznymi
Marta Szafarowska
- Miejsce świadczenia usług – kiedy powstaje obowiązek rozliczenia VAT w Polsce w przypadku nabycia usług od podmiotu zagranicznego
- Obowiązek podatkowy i kurs waluty, które należy zastosować
- Świadczenie usług na rzecz podmiotów zagranicznych – w jakich warunkach można uznać, że usługa opodatkowana jest poza terytorium Polski
- Sprzedaż na rzecz podmiotów zagranicznych – warunki, jakie muszą być spełnione, aby doszło do WDT
- Możliwość zastosowani stawki 0% w przypadku sprzedaży na rzecz żołnierzy i dyplomatów
Reklama czy reprezentacja
Marta Szafarowska
- Wydatki na poczęstunek dla klientów, kontrahentów i pracowników
- Organizacja imprez, jubileuszy – skutki podatkowe
- Prezenty okolicznościowe
- Upominki (z logo / bez logo firmy)
- Wydatki na samochody i motocykle rajdowe
- Wyjazd na rajdy i prowadzone tam działania reklamowe
Zagadnienia bieżące w stacji dealerskiej
Marta Szafarowska
- Digitalizacja dokumentów sprzedażowych i zakupów – e-archiwum
- Możliwość wystawienia faktury korygującej w przypadku ugód z TU w odniesieniu do należności z tytułu napraw blacharsko-lakierniczych
- Dopłaty do wykupu i wynagrodzenia za powstrzymanie się od wykupu
- Warunki uznania, że dochodzi do ulepszenia ŚT
- Klasyfikacja elementów oznakowania salonu na potrzeby KŚT
- Podatek od sprzedaży detalicznej – zasady ustalania podstawy opodatkowania, korekty sprzedaży
- Rozliczanie bonusów na przełomie roku
- Strategia podatkowa – aktualizacja i publikacja
- Sprzedaż samochodu o wartości 300 tys. zł na rzecz dwóch podmiotów nabywających auto na współwłasność. Czy możliwa? Jaka dokumentacja?
Dzień 2. Zajęcia online (10:00-17:00)
Prowadzący: Bartosz Mazur, Weronika Grzęda, Barbara Urbanek-Rajwa, Daniel Zagrodzki, Łukasz Andruszkiewicz
Wstęp do przygotowania do badania sprawozdania finansowego firmy dealerskiej przez biegłego rewidenta – kluczowe informacje
Barbara Urbanek-Rajwa
- Jak przygotować się do badania sprawozdania finansowego?
- Polityka rachunkowości i jej znaczenie
- Spis z natury jako istotny element weryfikacji majątku
- Najczęstsze błędy w sprawozdaniach finansowych
Zmiany w podatku od nieruchomości od 1.01.2025 – perspektywa firm dealerskich
Łukasz Andruszkiewicz
- Nowa definicja budynku i budowli – porównanie zakresu opodatkowania podatkiem od nieruchomości obiektów w obecnym stanie prawnym i po zmianach
- Nowe obiekty podlegające opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości
- Wewnętrzna kontrola zasad kwalifikacji obiektów na potrzeby podatku od nieruchomości
- Terminy złożenia deklaracji na 2025 r.
- Zasady dokonywania płatności podatku oraz jego rozliczenie za 1. kwartał 2025 r.
Podatek akcyzowy – praktyka i zmiany od 1.01.2025 r.
Weronika Grzęda
- Przebudowa samochodów na brygadówki – aktualny stan orzecznictwa i sugerowane działania
- Potencjalne możliwości stwierdzenia nadpłaty akcyzy w odniesieniu do samochodów będących przedmiotem reeksportu i objętych czasową rejestracją
JPK_CIT – schema
Daniel Zagrodzki
- Wymagania wynikające z rozporządzenia MF w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe
- Jakie znaczniki będą musiały zostać przypisane do poszczególnych kont?
- Jakie informacje będzie należało uwzględniać w strukturze JPK_ST?
Wynajem nieruchomości – wybrane zagadnienia z perspektywy firmy dealerskiej
Bartosz Mazur
Wynajem nieruchomości od właściciela firmy
- Wynajem nieruchomości – działalność gospodarcza czy prywatna inwestycja?
- Formy opodatkowania najmu
- Najem a ZUS
- Najem a danina solidarnościowa
- Rozliczenia mediów a ryczałt
- Czy można „wyprowadzić” nieruchomość z działalności? Potencjalne ryzyka
- Ograniczenie w amortyzacji
- Wynajem a VAT
- Działalność gospodarcza i najem mieszkań – najem krótkoterminowy i długoterminowy, pułapka VAT-owska
- Płatności za najem a „biała lista”
- Płatności do właściciela a estoński CIT
- Wynajem nieruchomości przez fundację rodzinną dealera
- Płatności do właściciela w kontekście cen transferowych
Wynajem nieruchomości z perspektywy spółki dealerskiej – wybrane zagadnienia
- Wynajem nieruchomości – przychody, koszty, moment powstania obowiązku podatkowego
- Wynajem nieruchomości mieszkalnych – kiedy zwolnienie z VAT?
- Opłaty do wspólnoty ze zwolnieniem?
- Zaliczki w najmie a VAT
- Refaktura mediów – usługa oddzielna czy nie?
- Leasing nieruchomości
- Wakacje czynszowe – nieodpłatne świadczenie?
- Zakaz amortyzacji nieruchomości mieszkalnych – a co z najmem i z inwestycjami w obcych środkach trwałych?
- Rozliczenie bonusu od wynajmującego
- Wynajem a MSSF 16
- Rozliczenia z tytułu fit – out:
– Obciążenie najemcy za prace budowlane – jak rozliczyć koszty u wynajmującego?
– Obciążenie najemcy za prace budowlane – czynsz czy prace budowlane? Kiedy koszt u najemcy – jak czynsz, czy jak prace budowlane?
- Inwestycja w obcym środku trwałym pozostawiona bez odpłatności – korekta VAT naliczonego?
- Rozliczenia prac budowlanych w lokalu a MPP
- Remont a ulepszenie nieruchomości
- Minimalny podatek od przychodów z budynków
Rozliczenia spółek komandytowych – aktualizacja wiedzy
Bartosz Mazur
- Opodatkowanie wspólników spółki komandytowej – zasady ogólne – przypomnienie
- Wypłaty zysków do wspólników – obowiązki formalne
- Zaliczki na poczet zysku – aktualne orzecznictwo
- Odzyskanie nadpłaty podatku od zaliczek – jak przeprowadzić? Praktyczne doświadczenia
- Ulga na złe długi w spółce komandytowej
- Zmiana proporcji udziału w zysku – zasady rozliczenia
- Przychód kapitałowy w „komandytówce” a odliczenie PIT
- Wynagrodzenia za prowadzenie spraw – PIT i ZUS
- Dopłaty do spółki komandytowej
Sesja pytań i odpowiedzi, online (12:00-17:00)
Dopasuj szkolenie do swoich potrzeb i sprawdź...
Dostępne pakiety i formy płatności
Szkolenie online
(Aby przejść do pakietów dla Szkolenia stacjonarne + online, przewiń stronę w dół)
- Druga osoba z firmy rabat - 20%
Na żywo
1 osoba z firmy: 499 zł
-
Druga osoba z firmy
rabat - 20 %
- Udział w 1. dniu szkolenia (online)
- Udział w 2. dniu szkolenia (online)
- Udział w sesji pytań i odpowiedzi (online)
-
Dostęp do nagrań ze szkolenia
(na 24 godz.)
- Możliwość zadania pytań
- EKO materiały szkoleniowe (w formie pdf)
- Certyfikat w formie elektronicznej
- Certyfikat uczestnictwa w formie papierowej
- Kalkulator służący obliczeniom na potrzeby "krajowego" podatku minimalnego (obliczanie rentowności, wysokości podatku należnego)
- Bezpłatna godzinna konsultacja z wybranym ekspertem
499 zł
netto + VAT
Standardowy
1 osoba z firmy: 699 zł
-
Druga osoba z firmy
rabat - 20 %
- Udział w 1. dniu szkolenia (online)
- Udział w 2. dniu szkolenia (online)
- Udział w sesji pytań i odpowiedzi (online)
-
Dostęp do nagrań ze szkolenia
(na 90 dni) - Możliwość zadania 3 pytań
- EKO materiały szkoleniowe (w formie pdf)
- Certyfikat w formie elektronicznej
- Certyfikat uczestnictwa w formie papierowej*
- Kalkulator służący obliczeniom na potrzeby "krajowego" podatku minimalnego (obliczanie rentowności, wysokości podatku należnego)
- Bezpłatna godzinna konsultacja z wybranym ekspertem
699 zł
Premium
3 osoby z firmy: 1 999 zł
- Udział w 1. dniu szkolenia (online)
- Udział w 2. dniu szkolenia (online)
- Udział w sesji pytań i odpowiedzi (online)
-
Dostęp do nagrań ze szkolenia
(nielimitowany) - Możliwość zadania 8 pytań
- EKO materiały szkoleniowe (w formie pdf)
- Certyfikat w formie elektronicznej
- Certyfikat uczestnictwa w formie papierowej*
- Kalkulator służący obliczeniom na potrzeby "krajowego" podatku minimalnego (obliczanie rentowności, wysokości podatku należnego)
-
Bezpłatna godzinna konsultacja z wybranym ekspertem
(lub możliwość skonsultowania 5 problemów mailowo - w ciągu 180 dni od szkolenia)
1 999 zł
* Na życzenie Uczestnika
Szkolenie stacjonarne + online
(Aby przejść do pakietów dla Szkolenia online, przewiń stronę w górę)
- Druga osoba z firmy rabat - 20%
1 DZIEŃ
1 osoba z firmy: 799 zł
-
Druga osoba z firmy
rabat - 20 %
- Udział w 1. dniu szkolenia (stacjonarne, 8 godz.)
- Kawa, herbata i przekąski podczas szkolenia
- Lunch w przerwie szkolenia
- Udział w 2. dniu szkolenia (online)
- Udział w sesji pytań i odpowiedzi (online)
- Możliwość zadania pytania przez mail (odpowiedź w sesji pytań i odpowiedzi)
- Dostęp do nagrań ze szkolenia
- Materiały szkoleniowe w formie papierowej
- EKO materiały szkoleniowe (w formie pdf)
- Certyfikat uczestnictwa w formie papierowej
- Kalkulator służący obliczeniom na potrzeby "krajowego" podatku minimalnego (obliczanie rentowności, wysokości podatku należnego)
- Bezpłatna godzinna konsultacja z wybranym ekspertem
799 zł
netto + VAT
2 DNI
1 osoba z firmy: 899 zł
-
Druga osoba z firmy
rabat - 20 %
- Udział w 1. dniu szkolenia (stacjonarne, 8 godz.)
- Kawa, herbata i przekąski podczas szkolenia
- Lunch w przerwie szkolenia
- Udział w 2. dniu szkolenia (online)
- Udział w sesji pytań i odpowiedzi (online)
- Możliwość zadania 2 pytań przez mail (odpowiedź w sesji pytań i odpowiedzi)
-
Dostęp do nagrań ze szkolenia
(na 90 dni) - Materiały szkoleniowe w formie papierowej
- EKO materiały szkoleniowe (w formie pdf)
- Certyfikat uczestnictwa w formie papierowej
- Kalkulator służący obliczeniom na potrzeby "krajowego" podatku minimalnego (obliczanie rentowności, wysokości podatku należnego)
- Bezpłatna godzinna konsultacja z wybranym ekspertem
899 zł
2 DNI PREMIUM
3 osoby z firmy: 2 399 zł
- Udział w 1. dniu szkolenia (stacjonarne, 8 godz.)
- Kawa, herbata i przekąski podczas szkolenia
- Lunch w przerwie szkolenia
- Udział w 2. dniu szkolenia (online)
- Udział w sesji pytań i odpowiedzi (online)
- Możliwość zadania 5 pytań przez mail (odpowiedź w sesji pytań i odpowiedzi)
-
Dostęp do nagrań ze szkolenia
(nielimitowany) - Materiały szkoleniowe w formie papierowej
- EKO materiały szkoleniowe (w formie pdf)
- Certyfikat uczestnictwa w formie papierowej
- Kalkulator służący obliczeniom na potrzeby "krajowego" podatku minimalnego (obliczanie rentowności, wysokości podatku należnego)
-
Bezpłatna godzinna konsultacja z wybranym ekspertem
(lub możliwość skonsultowania 5 problemów mailowo - w ciągu 180 dni od szkolenia)
2 499 zł
Sprawdź, kto prowadzi szkolenie
Wykładowcy
Marta Szafarowska
Wykładowca Gekko Taxens Akademia. Specjalizuje się w szeroko rozumianych zagadnieniach podatkowych spotykanych w branży motoryzacyjnej.
Od lat doradza dealerom, importerom i firmom leasingowym, umiejętnie wypracowując praktyczne rozwiązania nawet skomplikowanych problemów. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie z zakresu CIT, VAT, PIT i akcyzy. Swoją wiedzą regularnie dzieli się podczas szkoleń i konferencji, zyskując autorytet, uznanie i sympatię uczestników.
Bartosz Mazur
Doradca podatkowy i partner w Gekko Taxens. Zajmuje się głównie podatkami dochodowymi. W przeszłości pracował jednak również w działach zajmujących się podatkiem VAT, dzięki czemu zdobył wszechstronną wiedzę, pozwalającą na kompleksową obsługę klientów.
Specjalizuje się w szczególności w doradztwie dla firm z branży motoryzacyjnej, leasingowej, farmaceutycznej, IT i nieruchomości.
Weronika Grzęda
Adwokat, menedżer w Gekko Taxens Doradztwo Podatkowe. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie VAT i podatku akcyzowego. Zajmuje się m.in. międzynarodowym obrotem towarowym na gruncie VAT i opodatkowaniem akcyzą wyrobów energetycznych, napojów alkoholowych i samochodów. Doradza podmiotom m.in. z branż farmaceutycznej, motoryzacyjnej, leasingowej i handlowej. Reprezentuje klientów przed sądami i organami administracji. Oprócz bieżącego doradztwa prawnego i podatkowego zajmuje się również prowadzeniem przeglądów i szkoleń podatkowych.
Łukasz Andruszkiewicz
Doradca podatkowy, prawnik, menedżer w Gekko Taxens Doradztwo Podatkowe. Członek Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan z ramienia Związku Polskiego Leasingu. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie podatku VAT i podatkowych aspektów umów leasingu.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zdobyte w działach prawnych i podatkowych instytucji finansowych, obejmujące m.in. przygotowywanie i wdrażanie procedur podatkowych, reprezentowanie Klientów w postępowaniach administracyjnych, podatkowych oraz sądowo-administracyjnych, a także doradztwie dotyczącym raportowania schematów podatkowych (MDR).
Barbara
Urbanek - Rajwa
Biegły rewident z wieloletnim doświadczeniem. Współzałożycielka spółki Nowak & Rajwa Business Services, która od kilkunastu lat tworzy, rozwija i udoskonala systemy zarządzania w przedsiębiorstwach motoryzacyjnych. W swojej pracy skupia się m.in. na prowadzeniu ksiąg rachunkowych firm dealerskich, a także badaniu ich sprawozdań finansowych. Oprócz tego specjalizuje się w kontrolingu i audytach finansowych.
Daniel Zagrodzki
Black Technologies
Od 2005 r. pracował w firmach doradztwa profesjonalnego (PwC, Deloitte, EY) w ramach działów doradztwa podatkowego, gdzie zajmował się optymalizacją raportowania finansowego oraz projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań do agregacji danych. Kierował projektami wdrożeń dedykowanego oprogramowania dla największych polskich firm oraz wielu wiodących organizacji międzynarodowych. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Metody Ilościowe i System Informacyjne.