Cykliczne szkolenie podatkowe dla dealerów.
Dodatkowy termin: styczeń 2024
Marta Szafarowska
Bartosz Mazur
Dlaczego warto wykupić dostęp do szkolenia?
O szkoleniu
Cykliczne szkolenie dla dealerów (edycja dodatkowa: styczeń 2024). Dlaczego warto?
- Dostęp natychmiast po zgłoszeniu
-
Dostęp do nagrań pełnych 2 dni szkolenia
(ponad 13 godzin nagrań) - Nagranie podzielone na poszczególne sesje tematyczne
- Dostęp do nagrań przez 90 dni
- Profesjonalne materiały szkoleniowe
- Imienny certyfikat uczestnictwa
Formuła szkolenia:
Pytania i odpowiedzi
Cała Polska, dostęp natychmiast
(on-line)
Wykupując dostęp do nagrań, dowiesz się między innymi:
Dzień 1.
Jakie zmiany przepisów nastąpią w 2024 r.?
- Na co należy zwrócić uwagę, wdrażając Krajowy System e-Faktur w stacji dealerskiej?
- Jak będzie należało wypełniać poszczególne pola faktury ustrukturyzowanej (analiza schemy, 2. dzień)?
- Czy podatek minimalny to jedyna nowa danina w 2024 r.? Jak kalkulować jego wysokość?
- Na czym polega umowa datio in solutum i czy jej wdrożenie pozwoli uniknąć obowiązku zapłaty PCC?
- Na co zwrócić uwagę, przyjmując lub realizując wpłaty gotówkowe w 2024 r.?
Jaka jest najnowsza praktyka dotycząca środków trwałych i WNIP w stacji dealerskiej?
- Jak prawidłowo określić symbol KŚT i stawkę amortyzacyjną dla najważniejszych środków trwałych w stacji dealerskiej, takich jak pojazdy elektryczne i ładowarki?
- Co trzeba wiedzieć o amortyzacji nieruchomości?
Jak podchodzić do bieżących problemów podatkowych spotykanych u dealerów?
- Jak rozwinęło się orzecznictwo dotyczące rabatów pośrednich i czy w związku z tym wymagana jest zmiana dotychczasowego postępowania?
- Jak na gruncie CIT i VAT ujmować korekty faktur marketingowych wystawianych na rzecz importera?
- Jak kwalifikować dodatkowe wydatki związane z nabyciem samochodów używanych jako towarów handlowych?
Dzień 2.
Co zmienia się na „plus”, jeśli chodzi o akcyzę?
- Co nowego w przypadku podejścia do pojazdów z dwoma rzędami siedzeń?
- Co wynika z orzecznictwa dotyczącego możliwości zwrotu podatku w przypadku WDT mimo czasowej rejestracji?
Jakie są odpowiedzi na najpopularniejsze pytania dotyczące fotowoltaiki i ładowania pojazdów?
- Jakie obowiązki akcyzowe pojawią się w przypadku odprzedaży energii elektrycznej?
- Jak udokumentować ładowanie pojazdu – w zależności od źródła energii i rodzaju klienta (serwisowy, z „zewnątrz”)?
- Jak rozliczyć depozyt konsumencki w systemie net-billing?
Na co zwrócić uwagę przy rozliczeniach z samozatrudnionymi, pracownikami i członkami zarządu?
- Dlaczego rozliczenia z członkami zarządu, będącymi na samozatrudnieniu, mogą się skomplikować?
- Jak rozliczać wydatki na kwiaty, prezenty świąteczne i jubileuszowe oraz wydatki towarzyszące wyjazdom integracyjnym?
- Jakie będą skutki podatkowe programów wynajmu samochodów pracownikom realizowanych w różnych wariantach (z firmą leasingową, importerem, RaC)?
Jak nie narobić sobie problemów przy kwestiach związanych z usługami zwolnionymi od VAT oraz leasingiem?
- Jak alokować zakupy do czynności opodatkowanych i zwolnionych od VAT i w jakich przypadkach możliwa jest rezygnacja ze stosowania zwolnienia?
- Jakie rozliczyć leasing dofinansowany w ramach programu „Mój elektryk”?
- Na co zwrócić uwagę w kontekście cesji, przedterminowego rozwiązania umowy leasingu i kosztów ponoszonych na rzecz leasingodawcy i korzystającego?
Na co zwrócili uwagę Uczestnicy poprzednich edycji szkolenia?
Opinie o szkoleniu
Świetnie przygotowane szkolenie - zarówno pod względem merytorycznym, jak i osób prowadzących. Wartko, ciekawie i jasno.
Materiały szkoleniowe przygotowane w taki sposób, że mogą służyć jako ściągawki i przypominajki w codziennej pracy, z których często i chętnie korzystamy.
Tematyka w całości poświęcania sytuacjom, z którymi mamy do czynienia na co dzień.
Polecam wszystkim z branży dilerskiej, doskonała relacja ceny do jakości.
Jasny przekaz, przyrównanie do rozliczeń u dealerów, a nie ogólnie.
Szkolenie, zwłaszcza stacjonarne – w moim przypadku – bardziej utrwala zdobyta wiedzę.
Jak zawsze rzetelnie i treściwie.
Poruszane tematy dotyczyły spraw istotnych dla naszej firmy.
Szkolenie spełniło moje oczekiwania.
Szkolenie robione pod branżę dealerską, na czasie.
Zdecydowana większość tematów przydatna dla pracowników działu finansowego dealera. Jasny i szczegółowy przekaz. Dziękuję!
Kompleksowe szkolenie przeznaczone dla branży dealerskiej. Bogata tematyka.
Szkolenie przejrzyste, a tematy przekazane w przystępny sposób. Gratulacje dla Prowadzących
Obowiązkowa pozycja szkoleniowa dla pracowników branży dealerskiej.
Powyższe opinie pochodzą z systemu ankiet poszkoleniowych. Zostały zweryfikowane i pochodzą od uczestników
cyklicznego 2-dniowego szkolenia podatkowego dla dealerów (edycje czerwiec 2023 i grudzień 2023).
Ponownie spotkamy się osobiście! Sprawdź dostępne...
Lokalizacje
Lokalizacje szkoleń stacjonarnych
Warszawa, 1.12.2023,
9:00-17:00
Centrum Konferencyjne Golden Floor, Budynek Centrum LIM
Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa (wejście od strony ul. Chałubińskiego)
Katowice 4.12.2023,
9:00-17:00
Hotel Vienna House Easy by Wyndham Katowice ****
ul. Sokolska 24, 40-086 Katowice
Sprawdź, jakie zagadnienia wybraliśmy
Program
Dzień 1.
Prowadzący: Marta Szafarowska, Bartosz Mazur
1. Środki trwałe i WNIP w stacji dealerskiej. Trendy, praktyka, klasyfikacja KŚT
Bartosz Mazur
- Co i kiedy jest ŚT w stacji dealerskiej?
- Nieruchomości na inwestycjach a amortyzacja
- Kiedy nie można amortyzować nieruchomości?
- WNIP czy RMK, jaka wartość początkowa? Aktualne podejście do licencji
- Likwidacja ŚT – czy i kiedy jest kosztem?
- Remont czy ulepszenie? Studia przypadków
- ŚT otrzymane nieodpłatnie lub w rozliczeniu
- Najpopularniejsze ŚT w dealerstwie, w tym ładowarki oraz samochody elektryczne – klasyfikacja KŚT, interpretacje, trendy
2. Samochody w rozliczeniu a PCC
Bartosz Mazur
- Kiedy przyjęcie samochodu w rozliczeniu powoduje obowiązek zapłaty PCC?
- Inne formuły rozliczenia zamiast sprzedaży – brak podatku?
- Czy zmiana formuły to schemat podatkowy (MDR)?
3. Zmiany przepisów w 2024 r.
Harmonogram wdrażania obowiązkowego KSeF - zmiany
Marta Szafarowska
- Na co wykorzystać dodatkowy czas?
- Na czym mają polegać?
- Jakie podmioty miałyby zostać nimi objęte
- Od kiedy miałyby wejść w życie?
- Wartości obowiązujące od 1 stycznia 2024 r.
- Aktualne podejście do rozliczeń gotówkowych z kontrahentami, w tym samozatrudnionymi
- Gotówkowe dopłaty klientów (np. VAT przy naprawie blacharsko-lakierniczej) a skutki podatkowe
4. Bieżące zagadnienia podatkowe dotyczące stacji dealerskich
Marta Szafarowska
- Obciążenie klienta za udział w szkodzie – faktura VAT czy nota obciążeniowa?
- Warunki i zasady pełnego odliczenia VAT od samochodów wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej – możliwe formy prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu, utrata prawa do odliczenia i skutki podatkowe
- Korekty faktur marketingowych „in plus” i „in minus” wystawianych na rzecz importera – ujęcie w VAT i CIT
- Rozliczenie usługi wynajmu nabywanej przez dealera w celu udostępnienia pojazdu klientowi blacharni-lakierni i serwisu mechanicznego
- Rozliczenie usług serwisowych nabywanych od podmiotów zewnętrznych i świadczonych na rzecz innych dealerów
- Wydatki związane z nabyciem samochodów używanych jako towarów handlowych – kwalifikacja jako kosztów podatkowych
- Kwalifikacja kosztów bezpłatnych przeglądów dotyczących sprzedanych samochodów
- Koszty związane z usunięciem usterek i szkód powstałych w wyniku działania pracowników dealera
- Bezpłatne użyczenia samochodów demonstracyjnych na rzecz klientów – okres trwania i ujęcie w ewidencji przebiegu pojazdu
- Rozliczenie polis ubezpieczeniowych samochodów użytkowanych w firmie dealerskiej
- Rabaty pośrednie a najnowsze orzecznictwo na gruncie VAT i CIT
- Skutki otrzymania nagród w sprzedaży premiowej – dla spółki i osoby fizycznej
- WNT nowych i używanych naczep i ciągników a kwestia rozliczenia VAT
5. Rozliczenia z tytułu pośrednictwa ubezpieczeniowego, kredytowego itp. i stosowanie proporcji VAT
Marta Szafarowska
- Ogólne zasady alokacji zakupów do czynności opodatkowanych i zwolnionych od VAT
- Pośrednictwo ubezpieczeniowe, kredytowe itp. a proporcja wynikająca z art. 90 ustawy o VAT, elementy sprzedaży wliczane do proporcji, możliwość potraktowania pośrednictwa jako usług pomocniczych do działalności dealerskiej
- Możliwość rezygnacji ze zwolnienia – zakres usług zwolnionych, które mogą zostać objęte opodatkowaniem, warunki rezygnacji ze zwolnienia
- Dokumentowanie usług zwolnionych od VAT i ujęcie ich w JPK
- Faktury za pośrednictwo wystawiane przez CarGarantie w ramach samofakturowania
6. Rozliczenia z importerami z tytułu bonusów ilościowych i jakościowych
Marta Szafarowska
Dzień 2.
Prowadzący: Marta Szafarowska, Weronika Grzęda, Bartosz Mazur
1. Podatek minimalny od 1.01.2024 r.
Bartosz Mazur
- Podatek minimalny – będzie czy nie?
- Jakich podmiotów dotyczy podatek minimalny po zmianach?
- Podstawa opodatkowania i kalkulacja wysokości podatku
2. Zmiany przepisów w 2024 r.
Przygotowanie do stosowania KSeF przez dealerów
Marta Szafarowska
- Harmonogram wdrażania obowiązkowego KSeF
- Zakres podmiotów objętych obowiązkiem stosowania KSeF oraz zakres faktur i czynności dokumentowanych fakturami ustrukturyzowanymi
- Faktury dla konsumentów (B2C). Identyfikacja konsumenta
- Obowiązek oznaczania faktur kodem dostępu (QR) i ich weryfikacja – w warunkach standardowych i niestandardowych (awaria, niedostępność)
- Awaria KSeF, niedostępność KSeF, awaria KSeF u podatnika – różnice pomiędzy tymi pojęciami i prawidłowe działanie w poszczególnych sytuacjach
- Zakres należności, który może być uwzględniony na fakturze wystawianej za pośrednictwem KSeF
- Powstanie obowiązku podatkowego w VAT w przypadku faktur wystawianych za pośrednictwem KSeF – wpływ daty wysyłki faktury na rozpoznanie obowiązku podatkowego, termin graniczny na wysyłkę tej faktury
- Faktury wystawiane w walutach obcych – zasady stosowania kursów walut do faktur ustrukturyzowanych
- Zmiany w zakresie faktur korygujących i metod korygowania dokumentów
- Zmiany w zakresie faktur zaliczkowych – praktyczne skutki, zakres danych wymaganych w przypadku faktur zaliczkowych wystawianych w ramach KSeF
- Załączniki do faktur wystawianych w KSeF, a możliwość prezentacji dodatkowych informacji na fakturach ustrukturyzowanych
- Duplikaty faktur w KSeF
- Odliczenie VAT na podstawie faktur ustrukturyzowanych – terminy, wymagane zmiany procedur, np. przy rozproszonych źródłach odbioru faktur
- Zakres zakupów, które nadal dokumentowane będą w „tradycyjny” sposób
- Krajowy System e-Faktur a MPP oraz regulacje dotyczące płatności za faktury ustrukturyzowane
- Sankcje finansowe za błędy w korzystaniu z KSeF – „taryfikator” i okres obowiązywania „taryfy ulgowej”, zakres czynności objętych potencjalnymi sankcjami, co ze spóźnieniem się z wystawieniem faktury?
- Uprawnienia użytkowników w ramach obligatoryjnego KSeF – zasady nadawania uprawnień i formularz ZAW-FA (zawiadomienie o nadaniu i odebraniu uprawnień do KSeF)
3. Krajowy System e-Faktur. Schema
Marta Szafarowska
- Nowa wersja struktury logicznej faktur ustrukturyzowanych – co nowego wynika z objaśnień?
- Zakres odbiorców w przypadku faktur ustrukturyzowanych – zarówno z perspektywy sprzedającego, jak i nabywcy (pole Podmiot3)
- Omówienie wybranych pól ze struktury logicznej faktury ustrukturyzowanej
4. Podatek akcyzowy w stacji dealerskiej. Wybrane zagadnienia
Weronika Grzęda
- Brak konieczności uiszczenia akcyzy od dwurzędowych (6- lub 7-miejscowych) pojazdów powstałych na bazie typu furgon i VAN
- Warunki zwrotu akcyzy przy WDT samochodu mimo czasowej rejestracji pojazdu na terytorium Polski – nowe orzecznictwo
5. Ładowarki i fotowoltaika. Odpowiedzi na najpopularniejsze pytania dealerów
Weronika Grzęda
- Energia kupiona z „sieci” oraz wyprodukowana z fotowoltaiki – jakie obowiązki akcyzowe pojawią się w przypadku:
- Jakie obowiązki akcyzowe pojawią się w przypadku odprzedaży energii elektrycznej do sieci?
- Jakie obowiązki powstaną na gruncie VAT i akcyzy oraz jaki jest prawidłowy sposób dokumentowania ładowania samochodów:
- Jakie obowiązki akcyzowe pojawią się w zależności od mocy instalacji fotowoltaicznej?
- Deklaracje akcyzowe. Kto ma obowiązek je składać, w jaki sposób, w jakich terminach i przy pomocy jakich formularzy?
- Czy w przypadku posiadania fotowoltaiki do 1MW i zużywania energii na potrzeby własne dealera może pojawić się obowiązek rejestracji w CRPA?
- Kto jest obowiązany do prowadzenia ewidencji ilościowej energii elektrycznej? Jakie są zasady prowadzenia ewidencji?
- Czym jest konto prosumenta, a czym depozyt prosumencki?
- Net-billing. Czy sprzedaż energii do sieci podlega VAT? Jakie są obowiązki prosumenta i kiedy powstaje obowiązek podatkowy?
6. Program „Mój Elektryk” i zagadnienia leasingowe
Marta Szafarowska
- Rozliczenie leasingu dofinansowanego w ramach programu „Mój elektryk”
- Rozliczenie wykupu samochodów poleasingowych na gruncie VAT i CIT
- Przeznaczenie samochodu do odpłatnego wynajmu, a następnie do celów działalności gospodarczej dealera – co ze stosowaniem limitu? Przykłady
- Wstąpienie do umowy leasingu samochodu w celu jego wykupu i późniejszej sprzedaży – skutki podatkowe cesji, przedterminowego rozwiązania umowy leasingu, koszty ponoszone na rzecz leasingodawcy i korzystającego
- Sprzedaż samochodów na rzecz firmy leasingowej i rozliczenie zaliczki pobranej od klienta
7. Rozliczenia z samozatrudnionymi, pracownikami i członkami zarządu
Bartosz Mazur
- Powrót koncepcji testu przedsiębiorcy, planowane zmiany w prawie unijnym. Czy zbliża się likwidacja samozatrudnienia?
- Członkowie zarządu jako samozatrudnieni przedsiębiorcy. Przesłanki dopuszczalności w świetle odmowy wydania opinii przez Szefa KAS z 18.08.2023 r. (sygn. DKP3.8082.14.2022)
- Przejście na B2B – dopuszczalne czy nie? Kwestia ZUS, PIT i schematów podatkowych
- Poprawne zasady rozliczeń z samozatrudnionymi – jak nie narobić sobie kłopotów?
- Dopłata do dojazdów do pracy
- Opieka medyczna, ubezpieczenia, w tym doubezpieczenie partnera i karty multisport – w tym w układzie odprzedaży za 1 zł
- Rabaty pracownicze
- Bony zakupowe, karty upominkowe (np. sodexo), programy kafeteryjne
- Prezenty jubileuszowe i świąteczne
- Wieńce pogrzebowe, kwiaty na dzień kobiet
- „Pizza za nadgodziny”, owoce, napoje do pracy, cukierki na recepcję, catering na wydarzenia wewnętrzne i szkolenia
- Stroje dla pracowników
- Sponsoring własnej drużyny sportowej (w tym wynajem hali i zakup strojów sportowych)
- Wyjazdy integracyjne
- Bilety do kina i teatru
- Szkolenia, studia, nauka języków obcych
- Konkursy dla pracowników, programy wspierające sprzedaż, takie jak programy motywacyjne i sprzedaż premiowa
- Finansowanie wpłat na IKE / IKZE
- Dofinansowanie i ryczałty w ramach pracy zdalnej
- Wellbeing (zapewnianie konsultacji psychologicznych, masaży, joga)
8. Programy wynajmu samochodów na rzecz pracowników i współpracowników (leasing pracowniczy)
Marta Szafarowska
- Warianty wyposażenia pracownika i współpracownika w samochód nieprzeznaczony do celów służbowych – skutki podatkowe
- Nieodpłatne zapewnienie samochodów pracownikom w celu ich „dojeżdżenia” (osiągnięcia minimalnego przebiegu)
- Preferencyjny wynajem samochodów na rzecz pracowników (jako forma programu motywacyjnego), a potem odprzedaż na rzecz klientów
Dopasuj szkolenie do swoich potrzeb i sprawdź...
Dostępne pakiety i formy płatności
Szkolenie online
Pakiet Nagrań
- Dotyczy osób, które w ramach grudniowego szkolenia wykupiły pakiet "Na żywo"
1 dostęp: 199 zł + VAT
- Dostęp natychmiast po zgłoszeniu
- Dostęp do nagrań pełnych 2 dni szkolenia (ponad 13 godzin nagrań)
- Nagranie podzielone na poszczególne sesje tematyczne
- Dostęp do nagrań przez 90 dni
- Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Certyfikat uczestnictwa w formie elektronicznej
199 zł
Pakiet Nagrań
- Dotyczy osób, które nie brały udziału w grudniowym szkoleniu
1 dostęp: 699 zł + VAT
- Dostęp natychmiast po zgłoszeniu
- Dostęp do nagrań pełnych 2 dni szkolenia (ponad 13 godzin nagrań)
- Nagranie podzielone na poszczególne sesje tematyczne
- Dostęp do nagrań przez 90 dni
- Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Certyfikat uczestnictwa w formie elektronicznej
699 zł
* Na życzenie Uczestnika
Wykupując dostęp do nagrań ze szkolenia, pozyskasz wartościową wiedzę. Wypełnij…
Formularz zgłoszeniowy
Administratorem danych osobowych jest Gekko Taxens Akademia sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Twardej 18. Informacje na temat ochrony i przetwarzania danych osobowych zawarte są w Informacji o ochronie danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wglądu w swoje dane oraz ich poprawiania, a także cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. W tym celu prosimy o kontakt pod adresem: daneosobowe@gtakademia.pl
Szkolenie stacjonarne + online
(Aby przejść do pakietów dla Szkolenia online, przewiń stronę w górę)
- Druga osoba z firmy rabat - 20%
1 DZIEŃ
1 osoba z firmy: 799 zł
-
Druga osoba z firmy
rabat - 20 %
- Udział w 1. dniu szkolenia (stacjonarne, 8 godz.)
- Kawa, herbata i przekąski podczas szkolenia
- Lunch w przerwie szkolenia
- Udział w 2. dniu szkolenia (online)
- Udział w sesji pytań i odpowiedzi (online)
- Możliwość zadania pytania przez mail (odpowiedź w sesji pytań i odpowiedzi)
- Dostęp do nagrań ze szkolenia
- Materiały szkoleniowe w formie papierowej
- EKO materiały szkoleniowe (w formie pdf)
- Certyfikat uczestnictwa w formie papierowej
- Instrukcja rozliczania wydatków związanych z pracownikami w formie tabeli - plik Excel
- Bezpłatna godzinna konsultacja z wybranym ekspertem
799 zł
netto + VAT
2 DNI
1 osoba z firmy: 899 zł
-
Druga osoba z firmy
rabat - 20 %
- Udział w 1. dniu szkolenia (stacjonarne, 8 godz.)
- Kawa, herbata i przekąski podczas szkolenia
- Lunch w przerwie szkolenia
- Udział w 2. dniu szkolenia (online)
- Udział w sesji pytań i odpowiedzi (online)
- Możliwość zadania 2 pytań przez mail (odpowiedź w sesji pytań i odpowiedzi)
-
Dostęp do nagrań ze szkolenia
(na 90 dni) - Materiały szkoleniowe w formie papierowej
- EKO materiały szkoleniowe (w formie pdf)
- Certyfikat uczestnictwa w formie papierowej
- Instrukcja rozliczania wydatków związanych z pracownikami w formie tabeli - plik Excel
- Bezpłatna godzinna konsultacja z wybranym ekspertem
899 zł
netto + VAT
2 DNI PREMIUM
3 osoby z firmy: 2 499 zł
- Udział w 1. dniu szkolenia (stacjonarne, 8 godz.)
- Kawa, herbata i przekąski podczas szkolenia
- Lunch w przerwie szkolenia
- Udział w 2. dniu szkolenia (online)
- Udział w sesji pytań i odpowiedzi (online)
- Możliwość zadania 5 pytań przez mail (odpowiedź w sesji pytań i odpowiedzi)
-
Dostęp do nagrań ze szkolenia
(nielimitowany) - Materiały szkoleniowe w formie papierowej
- EKO materiały szkoleniowe (w formie pdf)
- Certyfikat uczestnictwa w formie papierowej
- Instrukcja rozliczania wydatków związanych z pracownikami w formie tabeli - plik Excel
-
Bezpłatna godzinna konsultacja z wybranym ekspertem
(lub możliwość skonsultowania 5 problemów mailowo - w ciągu 180 dni od szkolenia)
2 499 zł
netto + VAT
Sprawdź, kto prowadzi szkolenie
Wykładowcy
Marta Szafarowska
Wykładowca Gekko Taxens Akademia. Specjalizuje się w szeroko rozumianych zagadnieniach podatkowych spotykanych w branży motoryzacyjnej.
Od lat doradza dealerom, importerom i firmom leasingowym, umiejętnie wypracowując praktyczne rozwiązania nawet skomplikowanych problemów. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie z zakresu CIT, VAT, PIT i akcyzy. Swoją wiedzą regularnie dzieli się podczas szkoleń i konferencji, zyskując autorytet, uznanie i sympatię uczestników.
Bartosz Mazur
Partner i doradca podatkowy w Gekko Taxens Doradztwo Podatkowe. Zajmuje się głównie podatkami dochodowymi. W przeszłości pracował jednak również w działach zajmujących się podatkiem VAT, dzięki czemu zdobył wszechstronną wiedzę, pozwalającą na kompleksową obsługę klientów.
Specjalizuje się w szczególności w doradztwie dla firm z branży motoryzacyjnej, leasingowej, farmaceutycznej, IT i nieruchomości.
Weronika Grzęda
Adwokat, menedżer w Gekko Taxens Doradztwo Podatkowe. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie VAT i podatku akcyzowego. Zajmuje się m.in. międzynarodowym obrotem towarowym na gruncie VAT i opodatkowaniem akcyzą wyrobów energetycznych, napojów alkoholowych i samochodów. Doradza podmiotom m.in. z branż farmaceutycznej, motoryzacyjnej, leasingowej i handlowej. Reprezentuje klientów przed sądami i organami administracji. Oprócz bieżącego doradztwa prawnego i podatkowego zajmuje się również prowadzeniem przeglądów i szkoleń podatkowych.