Marta Szafarowska

Bartosz Mazur

Patryk Chmiel

Wojciech Kryński

Dlaczego warto zgłosić udział?

O szkoleniu

Zgłaszając udział w cyklicznym szkoleniu podatkowo-prawnym dla branży leasingowej (edycja – grudzień 2025) – w zależności od wybranego pakietu – możesz otrzymać:

Wybrane bloki tematyczne. Szczegółowy program zostanie opublikowany wkrótce.

Zanim dokonasz zgłoszenia…

Harmonogram szkolenia

Szkolenie online

Cała Polska, 16.12.2025

godz. 10:00-17:00

Dostęp do szkolenia przez platformę szkoleniową (wymagana standardowa przeglądarka i łącze o przepustowości 3 Mbps lub wyższej).

Uczestnictwo umożliwia zadawanie pytań na żywo.

Sprawdź, jakie zagadnienia wybraliśmy

Program

Zmiany dotyczące limitów amortyzacji od 2026 r. w praktyce 

KSeF w firmie leasingowej – odpowiedzi na najważniejsze (oraz nowe) pytania

Zmiany w CIT oraz podatku bankowym

Podatkowa grupa kapitałowa w kontekście zmian od 1.01.2026 r.

Umowy B2B oraz rozliczenia z członkami zarządu, menedżerami, samozatrudnionymi – zagrożenia, popełniane błędy, dobre praktyki 

Podatek odroczony w firmie leasingowej – najważniejsze aspekty podatkowe i bilansowe

Najciekawsze zagadnienia bieżące specyficzne dla firm leasingowych

Na co zwrócili uwagę Uczestnicy poprzednich edycji szkolenia?

Opinie o szkoleniu

Szkolenie na temat bez zbędnych informacji. Sporo bardzo ważnych informacji dla branży. W 100% warte swojej ceny, poświęconego czasu i uwagi uczestnika.

Szkolenie jak zawsze poprowadzone profesjonalnie, tematy merytorycznie przedstawione w bardzo przystępny sposób. Nie moje ostatnie szkolenie u Państwa 🙂

Szkolenie prowadzone bardzo profesjonalne, zagadnienia omówione w sposób czytelny dla odbiorcy. Możliwość odsłuchania szkolenia jeszcze przez pewien okres pozwala na lepsze przyswojenie tematów. Szkolenie na pewno przydatne dla księgowych z branży leasingowej.

Szkolenie bardzo pomocne w bieżącej pracy "podatkowców" pracujących w firmach leasingowych. Wiedza teoretyczna ściśle powiązana z wiedzą praktyczną. Szkolący wiedzieli, jakie sprawy uwypuklić i jak je przekazać w przystępnej formie tak, aby adresaci (najczęściej pracownicy zespołów podatkowych firm leasingowych) mogli je zastosować w praktyce. Polecam.

Szkolenia ciekawe i przystępnie prowadzone, dostosowane do branży.

Powyższe opinie pochodzą z systemu ankiet poszkoleniowych.
Zostały zweryfikowane i pochodzą od uczestników poprzednich edycji cyklicznego szkolenia podatkowo-prawnego dla branży leasingowej.

JPK_CIT

  • Kogo dotyczy JPK_CIT i od kiedy?
  • JPK_CIT a JPK_KR
  • Obliczanie progu przychodowego – kwestie praktyczne
  • Obligatoryjne i fakultatywne elementy JPK_CIT
  • Kwestie strategiczne 
  • Sankcje

Podatek minimalny „krajowy”

  • Kwestia porządkująca – podatki minimalne w Polsce
  • Kogo dotyczy podatek minimalny 
  • Podmioty, których nie dotyczy podatek minimalny
  • Zasady kalkulacji rentowności
  • Podstawa opodatkowania
  • Odliczenie podatku minimalnego od CIT

Podatek minimalny „globalny”

  • Kogo dotyczy opodatkowanie?
  • Rodzaje i zasady opodatkowania w ramach opodatkowania wyrównawczego
  • Kwalifikowany dochód jednostki składowej
  • Bezpieczne przystanie oraz przepisy szczególne w okresie początkowym
  • Obowiązki deklaracyjne i raportowe
  • Opinia w sprawie opodatkowania wyrównawczego

Konkursy, programy motywacyjne i sprzedaż premiowa

  • Działalność sprzedażowa firm leasingowych – definicje działań
  • Konkurs – definicja 
  • Zwolnienia podatkowe w konkursach
  • Konkursy dla samozatrudnionych i pracowników
  • Programy motywacyjne – „konkursy” dla handlowców
  • Współpraca z agencją – skutki podatkowe

Zmiany w podatku od nieruchomości od 1.01.2025 – perspektywa firm leasingowych

  • Nowa definicja budynku i budowli – porównanie zakresu opodatkowania podatkiem od nieruchomości obiektów w obecnym stanie prawnym i po zmianach
  • Nowe obiekty podlegające opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości
  • Wewnętrzna kontrola zasad kwalifikacji obiektów na potrzeby podatku od nieruchomości
  • Terminy złożenia deklaracji na 2025 r.
  • Zasady dokonywania płatności podatku oraz jego rozliczenie za 1. kwartał 2025 r.

Krajowy System e-Faktur – nowelizacja przepisów

  • „Etapowy” harmonogram wdrażania obowiązkowego KSeF
  • Możliwość korzystania z trybu offline
  • Certyfikat wystawcy faktur a wystawianie faktur w sytuacjach awaryjnych
  • Faktury konsumenckie
  • Załączniki do faktur
  • Odroczenie niektórych obowiązków i stosowania kar

Samochody elektryczne

  • Dystrybucja kart do ładowania pojazdów – cedowanie praw na wyspecjalizowane podmioty a obrót energią (case studies – umowy z operatorami)
  • Elektromobilność
– zużycie energii przez pracownika do celów prywatnych – wypłata równowartości kwot,
– refaktury za energię ładowaną poza terytorium Polski,
– ładowarka jako środek trwały
  • Amortyzacja samochodów elektrycznych oraz limity amortyzacji jakie będą obowiązywać dla samochodów w przyszłości

Zagadnienia bieżące – perspektywa finansującego

  • Subwencje i dofinansowania – stanowisko organów podatkowych i sądów administracyjnych
  • Mandaty i wezwania do uiszczenia opłat publicznoprawnych – obowiązki finansującego i kwalifikacja na gruncie VAT 
  • Wynajem auta wraz z udostępnieniem karty paliwowej – zasady fakturowania 
  • Reklamacja i rabat na przedmiot leasingu – perspektywa finansującego 
  • Wypowiedzenie umowy leasingu a możliwość jej kontynuowania – wskazówki w oparciu o najnowsze orzecznictwo 
  • Degresywna metoda amortyzacji – warunki zastosowania w odniesieniu do pojazdów ciężarowych będących środkami trwałymi finansującego 
  • Utrata składników majątku niemających wartości podatkowej (niespłacona pożyczka) a koszty podatkowe 
  • Strata powstała w wyniku oszustwa a koszty podatkowe 
  • Transfer dotychczasowych pracowników na umowy o współpracy B2B a decyzja Szefa KAS z 12.06.2024 r. 
  • Parkowanie w miejscu zamieszkania pracownika mobilnego a odliczenie VAT – nowe orzecznictwo 
  • Wypłata dywidendy a obowiązek weryfikacji statusu beneficjenta rzeczywistego 

Zagadnienia bieżące – perspektywa korzystającego

  • Część odsetkowa raty w leasingu operacyjnym a koszty finansowania dłużnego
  • Możliwość odliczenia 100% VAT od wykupu leasingowanego pojazdu użytkowanego w systemie mieszanym – perspektywa korzystającego
  • Sprzedaż poleasingowego pojazdu na preferencyjnych warunkach na rzecz pracownika a skutki na gruncie ZUS, PIT i VAT 
  • Koszty opłaty wstępnej, rat i wykupu – możliwość objęcia ich tzw. ulgą na prototyp 
  • Udostępnienie samochodów zagranicznego podatnika na rzecz polskiego oddziału – czy wystąpi obowiązek podatkowy w akcyzie?

Ceny transferowe w branży finansowej – aktualne trendy

  • Ceny transferowe – nowości 2025
  • Transakcje finansowe – obszar szczególnej (u)wagi
  • Korekty dochodowości/TP problematyczne jak nigdy wcześniej?
  • Co słychać u fiskusa? Czynności sprawdzające i kontrole – obecne i nadchodzące trendy
  • Digitalizacja „podatków” – jak wpływa na obowiązki TP (i nie tylko) branży finansowo-leasingowej? 

Sprawdź, kto prowadzi szkolenie

Wykładowcy

Marta Szafarowska

Doradca podatkowy, partner zarządzający w Gekko Taxens. Doradca podatkowy Związku Polskiego Leasingu. Wykładowca Gekko Taxens Akademia. Specjalizuje się w szeroko rozumianych zagadnieniach podatkowych spotykanych w branży motoryzacyjnej i leasingowej.

Od lat doradza dealerom, importerom i firmom leasingowym, umiejętnie wypracowując praktyczne rozwiązania nawet skomplikowanych problemów. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie z zakresu VAT, CIT, PIT i akcyzy. Swoją wiedzą regularnie dzieli się podczas szkoleń i konferencji.

Bartosz Mazur

Doradca podatkowy i partner w Gekko Taxens. Zajmuje się głównie podatkami dochodowymi. W przeszłości pracował jednak również w działach zajmujących się podatkiem VAT, dzięki czemu zdobył wszechstronną wiedzę, pozwalającą na kompleksową obsługę klientów. 

Specjalizuje się w szczególności w doradztwie dla firm z branży motoryzacyjnej, leasingowej, farmaceutycznej, IT i nieruchomości.

Patryk Chmiel

Doradca podatkowy, starszy konsultant w Gekko Taxens Doradztwo Podatkowe.

Specjalizuje się w obszarze PIT, CIT i ZUS. Uczestniczy także w projektach podatkowych z zakresu VAT. Swoje doświadczenie zdobywał pracując w kancelariach prawnych oraz jako menedżer działu podatkowego w biurze rachunkowym.

Wojciech Kryński

Prezes Zarządu i jeden z założycieli firmy Ground Frost. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie stosowania międzynarodowych i amerykańskich zasad rachunkowości. W Ground Frost kieruje m.in. doradztwem księgowym w zakresie MSSF i US GAAP i modelowaniem finansowym.

Jest odpowiedzialny za kształtowanie polityk rachunkowości spółek giełdowych, bierze udział w tworzeniu umów posiadających później odzwierciedlenie w księgowości.

Dopasuj szkolenie do swoich potrzeb i sprawdź...

Dostępne pakiety i formy płatności

SMALL

(dla 1 przedstawiciela firmy)

799 zł

netto + VAT

MEDIUM

(nawet dla 4 przedstawicieli firmy)

1 999 zł

netto + VAT

LARGE

(nawet dla 10 przedstawicieli firmy)

3 999 zł

netto + VAT

* Na życzenie Uczestnika

Masz pytania? Jesteśmy do Twojej dyspozycji

Kontakt